Carreteres

El Berguedà recupera el contacte amb la Cerdanya: la fase 3 permet la mobilitat entre les dues comarques

El Berguedà recupera el contacte amb la Cerdanya: la fase 3 permet la mobilitat entre les dues comarques
Peatge del Túnel del Cadí. ACN

El pas a la fase 3 de la desescalada de Girona i la Catalunya Central permet recuperar la mobilitat pel Túnel del Cadí des d’aquest dilluns. De fet, fins que Lleida no deixi enrere la fase 2, la C-16 passa a ser un dels eixos de comunicació preferents entre l’Alt Pirineu i Aran i aquestes dues regions sanitàries, però també amb les de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

La circulació entre les comarques del Berguedà i la Cerdanya, que queden unides a través del Túnel del Cadí, torna a ser possible des d’aquest dilluns. En aquestes primeres hores, però, no s’ha detectat encara un elevat volum de trànsit. De fet, no es preveu que aquesta situació es doni fins que la regió sanitària de Barcelona, que inclou tota la seva àrea metropolitana, passi a la fase 3 de la desescalada.

Vies alternatives al Túnel del Cadí

La C-26, entre Basella (Alt Urgell) i Solsona, pot esdevenir per uns dies una de les opcions preferides pels conductors que volen entrar o sortir de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran sense pagar el túnel del Cadí (el peatge és gratuït per als berguedans que hagin tramitat el descompte).

Una tercera via de comunicació principal és l’Eix Pirinenc (N-260), que arriba a la regió sanitària des del Ripollès i a través de la Collada de Toses. Aquesta carretera és, juntament amb la C-28 que discorre pel port de la Bonaigua, pràcticament l’única que permet la mobilitat interior entre les diverses comarques pirinenques.

El fet que la regió sanitària de Lleida continuï aquest dilluns en la fase 2 de la desescalada restringeix part de les comunicacions per carretera de l’N-230, que va fins al pas fronterer amb França per Les (Val d’Aran). El mateix passa amb la C-13, entre la capital del Segrià i Esterri d’Àneu (Pallars Sobirà), i la C-12, que s’uneix a l’anterior al terme d’Àger (Noguera) -just abans de travessar la serra del Montsec i entrar al Jussà- i arriba, a l’altre extrem, fins a Amposta, a les Terres de l’Ebre.

La C-14 és un altre dels eixos que va de nord a sud del país i per on no es pot circular encara amb normalitat al passar també per les comarques de Ponent, ja que uneix Salou (Tarragonès) amb el nucli d’Adrall (Alt Urgell). La situació es repeteix al port de Comiols, via d’entrada i sortida al Pallars des de Barcelona i la Catalunya Central, pel fet que una part del seu recorregut queda situat a l’extrem nord-est de la Noguera.

A l’espera que es pugui recuperar la circulació entre tot Catalunya, els desplaçaments entre el Pirineu i Tarragona requereixen haver de desviar-se obligatòriament per les comarques centrals per tal de poder esquivar la regió sanitària de Lleida. Així, els conductors han d’utilitzar el Túnel del Cadí o passar per la C-26 entre Bassella (Alt Urgell) i Solsona. Aquestes dues rutes serveixen per arribar després a Igualada, on només poden agafar la C-37 per comunicar-se amb el Camp de Tarragona sense trepitjar la regió sanitària de Barcelona.

ACN Berguedà Carreteres Cerdanya Mobilitat transport Túnel del Cadí

Estic amb tu

Comentaris