El Consell Comarcal del Berguedà rebutja la supressió de la parada de bus a Ronda Universitat

Malestar al Berguedà per la mesura que vol treure bona part dels autobusos que ara paren a Ronda Universitat, a Barcelona. El Consell Comarcal dialoga amb la Generalitat perquè entén que la mesura pot anar en detriment del servei que es dona ara mateix.

Tot i que el comunicat inicial del Govern només parlava de l’eliminació de les parades terminals (és a dir, que acaben o comencen el seu trajecte a Ronda Universitat), fonts del Departament de Territori i l’Ajuntament de Barcelona han confirmat a l’Aquí Berguedà que també es veuran afectades algunes parades de pas, com és el cas de la de la línia que connecta amb el Berguedà. Les mateixes fonts van afegir que la decisió s’anirà perfilant durant els primers mesos de 2021 i no es descarta en absolut habilitar una nova parada cèntrica que substitueixi l’actual de Ronda Universitat. El que, segons expliquen, està decidit és que els busos que baixen o pugen al Berguedà marxaran de l’actual parada.

El Consell entén que la reforma implicarà sumar temps al recorregut dels usuaris del Berguedà i, per tant, tenir un transport públic menys competitiu. El conseller comarcal de Mobilitat, Abel Garcia, s’ha reunit amb la direcció de Transports i Mobilitat de la Generalitat per buscar solucions que beneficiïn a tothom. El conseller defensa que “l’equilibri territorial no és del tot complet al nostre país”  i afegeix que “moltes gestions, feines i estudis s’han de fer forçosament a Barcelona”. En altres paraules, si els berguedans baixen a la ciutat comtal, en la majoria de casos no és perquè ho vulguin, sinó perquè ho necessiten.

Per  tot plegat, el conseller exigeix, com a mínim, una alternativa que no impliqui derivar a l’Estació del Nord tots els usuaris que fins ara baixen o pugen al bus a Ronda Universitat.

X