Els autobusos del Berguedà abandonaran la Ronda Universitat al llarg del primer trimestre del 2021. És una mesura que les autoritats prenen per descongestionar d’autobusos la Ronda: actualment s’hi realitzen més de 400 expedicions terminals i s’hi concentren 8.000 usuaris cada dia.
La Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, a petició del consistori, han acordat que, durant el primer trimestre de l’any vinent, les línies que baixen del Berguedà i la Cerdanya, Olesa i Manresa, Castelldefels-Port Ginesta, Maresme i Garraf deixaran de parar a Ronda Universitat.
Els objectius, explica el Departament de Territori i Sostenibilitat en un comunicat, són fomentar l’ús del transport públic, millorar l’eficiència dels serveis regulars, potenciar la xarxa de transport públic de la ciutat de Barcelona, minimitzar l’impacte a l’espai públic i garantir els drets dels operadors.
L’Estació del Nord guanya més pes en les línies del Berguedà
A banda de fixar que les intervencions s’executaran durant el primer trimestre del 2021, les autoritats han acordat que les terminals es desplaçaran a les estacions intermodals que ja existeixen. En el cas de les línies del Berguedà, això suposa que totes les línies passaran a tenir el punt d’inici o final a l’Estació del Nord.
Amb aquesta intervenció, defensa la Generalitat, “es reduiran prop del 60% les expedicions que tenen lloc en aquest espai, disminuint de manera considerable l’impacte sobre els veïns i veïnes d’aquest àmbit de la ciutat”.