Turisme

Els allotjaments turístics del Berguedà regalaran talonaris amb descomptes perquè el turisme compri al comerç de proximitat

Els allotjaments turístics del Berguedà regalaran talonaris amb descomptes perquè el turisme compri al comerç de proximitat

Nova campanya turística al Berguedà. Els allotjaments turístics distribuiran un talonari amb descomptes perquè els visitants comprin al comerç de proximitat. L’Agència de Desenvolupament, la Federació del Comerç Berguedà -que agrupa totes les unions de botiguers- i representants del sector turístic han presentat la iniciativa aquest dijous al matí. En total s’han imprès 2.500 talonaris i es repartiran en càmpings, cases de turisme rural i altres allotjaments del Berguedà perquè aquests els distribueixin entre els seus clients.

L’objectiu, ha explicat el president de l’Agència, Lluís Vall, és arribar als visitants més fidels i recurrents perquè s’acostin als comerços de la comarca. Cada talonari compta amb prop d’un centenar de descomptes. Hi han participat 90 establiments de 15 municipis diferents. Entre aquests, hi ha botiguers del sector de l’alimentació, equipaments i complements de la llar, moda i complements per a les persones, oci i cultura, restauració i serveis.

Des de la Federació del Comerç, Xavi Orcajo ha explicat que va ser una proposta que les unions de botiguers van plantejar a principis d’any. L’Agència va entomar el repte, però la pandèmia ha endarrerit els terminis i no ha estat fins ara que s’ha pogut llançar la campanya.

Cada establiment ha escollit el tipus de descompte o promoció que vol oferir al turisme, i n’ha assumit el cost. L’Agència, per la seva banda, ha assumit les despeses de disseny dels talonaris, edició i distribució. En total, l’ens públic hi posa uns 8.000 euros amb la idea final de generar nous clients per als petits comerços.

La campanya s’allargarà fins el 30 de juny. Durant aquests mesos els turistes podran utilitzar els descomptes dels talonaris i, per això, una de les voluntats dels impulsors és que els vals vagin a parar a mans de visitants recurrents, perquè els puguin gastar en diverses èpoques de l’any, aprofitant les seves estades.

Des del sector turístic, Oriol Baños, de l’Associació d’Agroturisme, ha recalcat que el seu sector té unes 800 places d’allotjament turístic i que porta uns 40.000 visitants cada any. “Ho havíem provat alguna vegada, però aquesta proposta és molt més completa i pot fidelitzar clients perquè tornin”, confia.

Lluís Barniol, secretari de l’associació de càmpings, també veu amb bons ulls l’acció i ha advertit del fort impacte que estan tenint les plataformes de venda per internet en detriment del petit comerç: “Per moments, les recepcions dels nostres càmpings semblaven basars, plens de paquets per als nostres clients”.

Finalment, des d’Hostaleria i Turisme, Albert Palau ha celebrat que la iniciativa casi el sector del turisme amb el del comerç i ha confiat que el que avui permet “que la feina d’uns serveixi per promocionar la dels altres”, en el futur pugui ser a la inversa.

Agència de Desenvolupament del Berguedà Albert Palau campanya turística Federació del Comerç del Berguedà Lluís Barniol Lluís Vall Oriol Baños Xavi Orcajo

Comentaris