La Generalitat compleix la promesa: pagarà 83.000 euros per a les finestres de Santa Eulàlia i la cuina de Sant Joan

L'Ajuntament i la Generalitat signen un conveni per repartir-se els 169.271 euros que s'han invertit en les actuacions a les escoles de Santa Eulàlia i Sant Joan

Nova aportació del Departament d’Educació de la Generalitat per millorar les escoles públiques de Berga. Tal com es va comprometre el 2019, el Departament continua col·laborant en les inversions en els centres públics de Berga, després que es reconegués una infradotació històrica.

Ara s’ha signat un conveni entre Generalitat i Ajuntament que fixa que, dels 169.271,73 euros que van costar les noves finestres de Santa Eulàlia i l’ampliació de la cuina de Sant Joan, 82.848,82 euros els posarà el Departament d’Educació. Totes dues obres es van fer durant l’estiu, però ara se signa el conveni que confirma que la Generalitat n’assumeix el 48,9% i l’Ajuntament, el 51,1% restant. La Generalitat pagarà aquests diners quan finalitzi la certificació de les obres.

Noves finestres a l’escola Santa Eulàlia

Aprofitant el període d’estiu es va dur a terme la substitució de 111 finestres metàl·liques amb vidre senzill de l’escola Santa Eulàlia, que dataven de la construcció de l’edifici. Les finestres presentaven un evident envelliment i una baixa eficiència energètica, que comportava problemes de pont tèrmic a l’interior de les dependències de l’equipament, filtracions d’aigua durant els episodis de pluja i mancances de seguretat per l’estat de la fusteria i els vidres que conformaven les finestres.

La renovació de les finestres ha permès la reducció de la despesa de consum energètic i l’augment del confort de l’alumnat del centre educatiu. L’empresa adjudicatària va ser Tallers J. Ballarà S.L. per un import de 116.137,43 € (IVA inclòs).

Paral·lelament, s’ha fet la renovació de les cortines del centre. Aquesta actuació ha tingut un cost de 2.500,16 € que ha estat assumit al 50 % per l’àrea d’Educació de l’Ajuntament de Berga i l’Escola Santa Eulàlia.

Ampliació de la cuina de l’escola Sant Joan

Al llarg de les vacances d’estiu també es van enllestir les obres d’ampliació i reforma de la cuina de l’escola Sant Joan, on diàriament s’elabora el dinar per a prop de 200 alumnes. En concret, la cuina s’ha ampliat 10 m2 en detriment del menjador i s’ha fet una redistribució dels espais per separar les diferents zones de treball.

Un dels objectius principals de la reforma ha estat la centralització dels elements de cocció existents (cuina amb vuit focs i forn, fregidora i marmita) i l’adaptació de les diverses instal·lacions. L’obra es va adjudicar per un import de 44.800,25 € (IVA inclòs) a l’empresa Clau 21 Habitatge Integral S.L.

Inversió a l’escola pública

Amb aquestes actuacions, l’Ajuntament de Berga continua invertint als centres públics de la ciutat, després de la reforma del pati de l’escola Sant Joan feta l’any 2020. Abans d’acabar l’any, es preveu fer actuacions de millora al pati de l’escola Santa Eulàlia i ja s’estan definint les actuacions prioritàries per l’any vinent amb la comunitat educativa de la ciutat.

Actuacions de manteniment als centres públics

A banda de les principals inversions esmentades, al llarg de l’any l’Ajuntament ha fet la substitució de les lluminàries per llums LED a l’escola de la Valldan, s’ha comprat i instal·lat nou mobiliari per l’aula de professorat i s’han adquirit mosquiteres per a la zona del menjador. D’altra banda, a l’escola bressol Flor de Neu s’ha fet la compra d’armaris per a les aules i s’ha repassat la teulada per evitar les filtracions en cas de pluja intensa. Enguany, també s’ha renovat part de l’arbrat de les escoles, especialment a l’escola Santa Eulàlia, on es van retirar una vintena de pollancres i es van plantar 11 aurons blancs.