El Berguedà estrena un punt d’atenció presencial per a empreses i autònoms que vulguin digitalitzar-se. És una de les oficines Acelera Pyme Rural que la patronal PIMEC està desplegant per tot el país, serà a les oficines de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà al carrer Lluís Millet de Berga, i busca donar una empenta a empreses i autònoms de la zona que vulguin fer passos cap a la digitalització. De moment, avui s’ha presentat en un acte al Casal Cívic de Berga.
El director de Tecnologia i Innovació de PIMEC, Andreu Bru, ha explicat, just abans de la presentació, que el nou servei neix amb vocació de connectar les empreses de la zona: “Ens oblidem una mica de fer venir gent de Barcelona, busquem gent d’aquí. Que les empreses del territori que busquin especialistes en tecnologia, trobin empreses del territori dedicades a la tecnologia i a temes com la creació de llocs web”.
Bru ha reconegut que hi ha “dos grans eixos de diferenciació” en l’espectre empresarial català. El primer és entre l’empresa gran i la petita: la gran sol tenir una estructura dedicada a la tecnologia i ja ha fet la transició cap al món digital, mentre que la petita sol ser a mig camí del canvi o fins i tot ni tan sols ha començat el procés. L’altre gran eix té a veure amb la localització: “A les grans ciutats ho han tingut tot més a l’abast, i és cert que al territori estan més deixats de la mà de Déu en aquest aspecte”. I és precisament per això que neixen les oficines descentralitzades Acelera Pyme Rural.
Sobre això últim, el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha admès que, amb la pandèmia, “moltes empreses s’han digitalitzat a empentes i rodolons” i creu que “ara podem consolidar-ho”. També considera que “molts petits negocis i emprenedors han hagut de fer el procés sols i el nou punt d’atenció recupera la presencialitat per poder fer un tratge a mida a mans d’una experta”.
Què cal fer per accedir al servei?
L’oficina Acelera Pyme Rural arriba a Berga gràcies a un acord a quatre bandes entre el govern espanyol -que és qui impulsa la xarxa d’oficines a tot l’estat-, la patronal PIMEC -que és qui guanya el concurs per desplegar les oficines en entorns rurals-, la Diputació de Barcelona -que connecta la patronal amb el territori- i l’Agència de Desenvolupament del Berguedà -que és qui aterra la idea a la comarca.
El punt d’atenció presencial serà els dijous al matí a les oficines de l’Agència del carrer Lluís Millet. I, d’entrada, hi serà fins a l’agost del 2024. Les empreses interessades en rebre assessorament poden demanar hora a través del lloc web d’Acelera Pyme (l’oficina de Berga tot just s’ha presentat en societat i encara no apareix entre les opcions, ho farà aviat).
Albert Torras, tècnic assessor del servei de Teixit Productiu de la Diputació de Barcelona, ha afegit, a més, que la nova oficina de Berga oferirà seminaris de sensibilització per transmetre a les empreses la importància de digitalitzar-se i altres activitats com ara trobades de networking per crear vincles entre empreses de la zona.