La Generalitat posa més diners a la Patum: dels 100.000 euros del 2022 als 125.000 d’aquest 2023

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ja va avançar la darrera Patum de Lluïment que s'estudiaria ampliar la partida per a la Patum amb la idea de caminar cap al 2% d'inversió cultural al país

L'alcalde, Ivan Sànchez, i la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, signant el conveni de col·laboració econòmica amb la Patum, el 2022. M.C.

Augmenta la partida de diners que la Generalitat destina a la Patum. Aquest any el govern català convertirà els 100.000 euros aportats el 2022 en 125.000. La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ja va ser en la darrera Patum de Lluïment, diumenge de Corpus, i va aprofitar per obrir la porta a ampliar el pressupost. “Ara li hem recordat i s’han compromès a posar aquests 25.000 euros més”, ha dit a l’Aquí Berguedà l’alcalde, Ivan Sànchez.

La consellera Garriga va signar l’any passat un conveni de col·laboració que acordava posar 100.000 euros a la Patum cada any fins al 2025. Garriga, això sí, va afegir que s’estava intentant caminar cap al 2% d’inversió cap a la cultura, i això havia de propiciar que en els pròxims anys la majoria de partides culturals s’anessin ampliant de forma progressiva. La consellera va ser clara en el seu moment, fa un any: “Els 100.000 euros d’aquesta edició han de ser una base que s’ha de mantenir i, si cal, ampliar”.

De moment -ha explicat l’alcalde- aquest any se n’hi posaran 125.000. No s’ha acordat què passarà a partir del 2024, però el que està clar és que els 100.000 euros continuen sent una base. Per a l’Ajuntament, l’objectiu és clar: “Hem d’intentar que cada any anem a més i les altres administracions vegin que s’ha d’invertir cada cop més en la festa”.

L’Ajuntament, per la seva banda, té previst destinar els 330.000 euros que habitualment destina a la festa com a fons propis. A més, hi ha altres vies activades per complementar la partida de Patum, com són la recerca de patrocinadors privats i el diàleg amb altres administracions supramunicipals.

X