La fauna del Berguedà és rica i diversa, tant al cel com als boscos. Però, per veure les bèsties salvatges, fa falta fixar-s’hi i tenir paciència. L’observador de natura i fauna Josep Maria Picas, de Casserres (@jmpicasprat), i el compte Una finestra al bosc (@superguillemet) ens descobreixen a través de les xarxes com són i com es comporten els animals que normalment no veiem (tot i que els tenim al costat).
1. Una finestra al bosc (@superguillemet)
Mitjançant el #fotoparany, una càmera col·locada entre els arbres, Una finestra al bosc (@superguillemet) ens mostra la fauna salvatge de la comarca, que normalment s’escapa dels humans. A Twitter, el compte ja té més de 8.000 seguidors, sorpresos i emocionats per les imatges que és capaç de captar.
En aquest recull d’imatges de 45 segons, hi podem veure uns quants senglars, un gat salvatge, cabirols (mirant a càmera), un grapat d’isards (un, de molt petitó) i un teixó, que es passeja de nit.
Les observacions al llarg de l’any ens permeten veure, per exemple, com els isards canvien de pèl segons si és estiu o hivern.
Aquí, hi apareix una cria de cérvol, i el @superguillemet aprofita per explicar-nos que el petit viurà al costat de la mare durant un any, fins que ella torni a entrar en zel.
També hi podem observar animals més desconguts, com la fagina o gorjablanc, un cosí de la marta, molt establert al Berguedà, de nord a sud, però molt difícil de veure i d’identificar.
2. Josep Maria Picas
Potser et sona el nom de Josep Maria Picas per haver vist fotos seves a “El temps” de TV3. Però, en realitat, a més de retratar la meteorologia, Picas és un gran aficionat als ocells. Establert a Casserres, fotografia i grava en vídeo tot tipus d’aus.
Aquí, per exemple, un mussol (també mirant a càmera):
I, per al següent vídeo, has d’activar el so. Hi sentiràs com piula el puput.
I, aquí, un cucut, perquè els comparis:
I, finalment, imatges de sexe explícit. Així copula una parella de tudons: