Unes 2.000 persones van assistir dissabte al concert de la banda del memorial Ricard Cuadra, que es va fer a la plaça de Sant Pere de Berga, amb la participació, aquest any, del pianista i compositor Albert Guinovart.
L’estrella convidada va interpretar, primer, tot sol, unes peces al piano, i després va estrenar amb la banda la Rapsòdia de la Patum, una composició feta a partir de diverses músiques de la festa, i molt centrada, sobretot, en el ball de l’àliga.
Lluís Casellas, del memorial, assegura que les composicions de Guinovart van ser un èxit.
L’organització es va mostrar molt sorpresa de la gran afluència de públic, que va superar el de totes les edicions anteriors. Ja quan es van obrir les guixetes de la plaça, van detectar llargues cues, que van significar, al final, una participació de 2.000 persones, el públic més ampli de la història del memorial.
Tot i les despeses extra que suposa la contractació d’Albert Guinovart, la gran afluència de públic ha permès a l’organització recaptar prou diners, com per cobrir tot el que s’han gastat. Sobraran 1.200 euros, que miraran d’invertir en el concert de l’any que ve. També tenen al cap la idea d’editar en un llibre les partitures de Guinovart.


