L’àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Berga oferirà formacions als membres de les comparses de la Patum que els permetin identificar comportaments sexistes durant el desenvolupament de la festa. Així es va acordar en la reunió ordinària del Patronat, celebrada aquest divendres. L’objectiu és reduir el risc d’agressions masclistes i augmentar la consciència col·lectiva entorn aquest problema.
El Patronat va veure amb bons ulls la proposta del consistori d’implementar la campanya ‘Vull la nit’ a la festa. La campanya ja funciona en l’àmbit de l’oci nocturn i les festes des de finals del 2017.
En el marc de la iniciativa, representants d’entitats i locals d’oci nocturn han participat, des del mes de novembre, en formacions de sensibilització. La idea del consistori és que, a la llarga, els cambrers de l’oci nocturn berguedà siguin capaços de detectar situacions de sexisme i tinguin eines per intervenir-hi. Ara, a més, aquesta idea també es plasmarà a la Patum a través dels integrants de les colles.