El Govern anuncia que desdoblarà la C-16 fins a Cercs i farà un tercer carril reversible fins a Bagà

Acord per millorar la C-16 al Berguedà: el Govern desdoblarà la carretera entre Berga i Cercs i farà un tercer carril reversible fins a Bagà. El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ho ha anunciat aquest diumenge al matí a Berga, aprofitant la seva assistència al concurs de boletaires de la plaça Viladomat.

Aquest novembre el projecte surt a exposició pública per tal que qualsevol ciutadà pugui presentar-hi al·legacions. El següent pas serà pressupostar-ho i el Govern està disposat a assumir una de les inversions més grans que s’han fet al Berguedà en els darrers anys: 180 milions d’euros. La Generalitat confia licitar les obres durant el 2019 i començar a executar-les a principis del 2020. Malgrat tot, Calvet ha recalcat que es tracta d’una “actuació d’envergadura” i que les obres s’allargaran, com a mínim, 2 anys des del moment en que comencin.

El desdoblament de la C-16 a l’Alt Berguedà és un dels reclams històrics de la comarca. En els darrers anys la Generalitat ha estudiat diferents possibilitats per actuar a la carretera. El desdoblament fins a Bagà no és viable, segons Calvet, però el carril reversible sí: “És una solució que es permetrà controlar el trànsit de manera eficaç el cap de setmana i en temporada de bolets i d’esquí“.

ERC demana que no es descarti l’autovia definitivament

La Generalitat fa mesos que treballa en aquest projecte, malgrat que la idea ha tingut veus contràries des de. Sense anar més lluny, l’any 2016 -mesos després que Santi Vila (aleshores conseller de Territori) anunciés que s’estava treballant en el projecte del tercer carril reversible fins a Bagà-, ERC a l’Alt Berguedà va posicionar-s’hi en contra perquè consideraven que totes les inversions que es fessin a la C-16 havien d’anar encaminades a convertir la carretera en autovia.

Ara, però, en vista dels accidents que hi ha hagut en els darrers mesos a la C-16, ERC ha adoptat una posició un punt més permissiva. El president comarcal, Isaac Lozano, ha assegurat a l’Aquí Berguedà que “s’ha de fer alguna cosa a la carretera per millorar la seguretat“. Per això, veuen amb bons ulls que es faci el tercer carril reversible, “sempre i quan això no suposi tancar la porta definitivament a l’autovia“.

X