Com serà la nova C-16 de Berga a Bagà entre setmana?

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, va ser ahir a Berga per explicar als alcaldes de la zona el projecte que té per a la C-16 entre la capital del Berguedà i Bagà. Tal com ja va explicar l’Aquí Berguedà fa unes setmanes, el Govern preveu desdoblar totalment la carretera entre Berga i Cercs i en un petit tram a l’alçada de Malanyeu. En canvi, des de Cercs fins a l’inici d’aquest tram de desdoblament total i fins a Bagà, s’instal·larà un tercer carril reversible amb barrera mòbil inèdit a l’Estat.

Aquest pioner sistema de 2+1 farà possible que, en operacions sortida i tornada, s’obri un carril en el sentit de la marxa on hi ha més vehicles i el tancarà en l’altre. És a dir, la carretera tindrà dos carrils de pujada els divendres a la tarda i els dissabtes al matí -quan els cotxes pugen a la muntanya-, però en canvi habilitarà el doble carril en sentit sud els diumenges -quan els vehicles tornen a casa-.

Ara bé, entre setmana la barrera quedarà fixa. De Cercs a Malanyeu, el doble carril serà en sentit nord, de pujada. I, en canvi, de Bagà a Malanyeu, els dos carrils seran de baixada i per anar cap al Túnel del Cadí només n’hi haurà un.

El resultat serà que, la majoria de dies, el doble carril que ja hi ha entre Barcelona i Berga s’allargarà 15 quilòmetres més, fins a Malanyeu, a pocs quilòmetres de Guardiola de Berguedà. I, a la vegada, de baixada, el tram de 7,5km entre Bagà i el final del tram desdoblat de Malanyeu serà de doble carril. Després, els vehicles entraran en 7,5km d’un sol carril. Fins a Cercs, on la carretera quedarà desdoblada fins a Barcelona.

1c7a9193-0002-4ead-9706-8950697ccf82

X