Turisme

El Berguedà regalarà 200 cistelles amb productes i vals de descompte a famílies catalanes que hagin criat durant la pandèmia

El Berguedà regalarà 200 cistelles amb productes i vals de descompte a famílies catalanes que hagin criat durant la pandèmia
Cada cistella-nadó tindrà fins a 30 vals de descompte o gratuïtat per gastar al Berguedà. MARC CANTURRI

El Berguedà regalarà 200 cistelles-nadó, amb productes de la comarca i fins a 30 vals de descompte per unitat, a famílies d’arreu de Catalunya que hagin tingut un nadó entre el 14 de març i el 21 de juny. La idea -ha explicat el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall- és que “aquestes famílies que han viscut un naixement en confinament s’escapin al Berguedà ara que ja poden moure’s”.

Les cistelles-nadó són l’acció més destacada d’una nova campanya turística impulsada per l’Agència de Desenvolupament, en col·laboració amb les empreses turístiques, entitats públiques i productors agroalimentaris de la zona. De fet, hi ha 6.000 vals de descompte en el total de les cistelles, i això -ha destacat Vall- és “el resultat de l’esforç de tots els agents turístics de la comarca”. El consens que ha generat aquesta campanya ha de servir d’exemple per a les futures, ha conclòs Vall.

La campanya ha estat batejada com ‘Al Berguedà celebrem la vida’. Per optar a alguna de les cistelles cal inscriure’s a través de la pàgina web de promoció turística comarcal. La campanya està adreçada a tot el país, però no discrimina en absolut les famílies locals, que també s’hi poden apuntar. “La campanya ha de servir per donar a conèixer la comarca a tot el país, però també pot servir perquè els d’aquí ens adonem del que tenim”, ha dit en roda de premsa la tècnica de Turisme de l’Agència, Rosa Colomer.

Cada cistella comptarà amb una cantimplora, un llibre sobre la comarca, una llibreta del Parc Natural del Cadí-Moixeró, un pitet fet per productors locals, productes de marxandatge, postals del Berguedà, productes frescs KM0 i 30 vals de descompte o de gratuïtat per activitats o serveis del Berguedà, entre d’altres.

La idea de lligar la campanya amb els naixements ha estat de la berguedana Sílvia Culell. A la roda de premsa, ha explicat que “durant la pandèmia la gent s’ha adonat dels productors locals que tenim aquí” i ara és el moment de traslladar-ho a fora. Culell ha afegit que “els naixements són el simbolisme de la vida, però també la trobem en les persones que donen vida a la comarca”.

La campanya té un cost de 10.000 euros i, a banda de l’Agència, té el suport econòmic de la Diputació de Barcelona. A banda, compta amb la col·laboració d’una seixantena d’empreses i agents turístics, i d’una desena d’associacions.

La culminació de setmanes de treball telemàtic

La campanya turística és el punt culminant de setmanes de reunió entre l’administració i el sector turístic, durant el confinament. Lluís Vall ha explicat que, des de l’esclat del Covid-19, l’Agència ha organitzat taules virtuals amb el sector turístic per detectar els neguits que tenia.

Entre d’altres accions, es van fer fins a 700 enquestes a clients del Berguedà. Les enquestes s’han posat a disposició de tots els recursos turístics perquè aquests les fessin arribar als clients.

Des del Consell Comarcal, el president, Josep Lara, ha recordat que l’ens ha impulsat una desena d’accions comarcals per ajudar a la reactivació econòmica. Entre aquestes, hi ha l’avançament del pagament a proveïdors (actualment, estan pagant factures a una setmana), l’acceleració de les licitacions d’obra pública i diverses accions per combatre les dificultats que es troben els col·lectius més vulnerables.

turisme-bergueda-2020

Agència de Desenvolupament del Berguedà Berguedà campanya turística Consell Comarcal del Berguedà Josep Lara Lluís Vall Rosa Colomer Sílvia Culell Turisme

Estic amb tu

Comentaris