“No som números, som persones”

Més de 200 alumnes i professors de l’Institut Serra de Noet de Berga s’han concentrat aquest dimecres al matí a la plaça de Sant Pere per continuar la setmana de protestes per la decisió del Departament d’Educació de donar-los només dues de les tres línies que havien ofert a la preinscripció. Reclamen que, de cara a pròxims cursos, el Departament integri les direccions dels centres i l’Ajuntament a la Taula de Planificació, i ho fan amb un eslògan contundent: “No som números, som persones”.
Dos professors del centre han estat els encarregats de llegir un manifest als peus de l’Ajuntament on enumeren les queixes que tenen cap al Departament. En especial, posen èmfasi en emplaçar el Departament a incloure’ls a la Taula de Planificació Escolar, però també reiteren que les administracions han de vetllar per evitar el malbaratament de recursos i la massificació en els centres. En aquest sentit, apunten que les administracions són les responsables de garantir l’accés a l’escola pública en condicions, així com un ensenyament de qualitat i equitatiu.
Entre altres reclams, l’institut demana “un tracte respectuós i transparent” per part de les administracions, que -asseguren- fins ara els han “ignorat i desatès” i “s’han negat a donar respostes per escrit”. En aquesta línia, Sergi Calvo, cap d’estudis i actual director en funcions de l’institut, ha explicat davant els mitjans de comunicació que el Departament continua negant-se a donar-los explicacions per escrit i que insisteix que ja els ha contestat oralment, un fet que els indigna.
L’institut també reclama el suport i la col·laboració de l’Ajuntament de Berga per construir el futur de l’alumnat de Berga: “En definitiva seran els homes i les dones del futur de Berga i s’ho mereixen”.
 

Els dos instituts públics de la ciutat han parlat aquesta setmana

Tant l’Institut Serra de Noet com el Guillem de Berguedà han mantingut converses a principis d’aquesta setmana per valorar la situació actual. Segons ha explicat Sergi Calvo, tots dos coincideixen que mereixen ser presents a la Taula de Planificació: “Des de Manresa tenen molts números, estadístiques i experiència, però hi ha certes realitats del territori que només coneixem nosaltres i creiem que mereixem poder donar idees per abordar-les”.
En aquest sentit, Calvo lamenta que, fins al moment, el Departament d’Educació “només ens ha informat i no ens ha preguntat res”. I per això no es cansen de reiterar que, això, de cara a pròxims cursos, ha de canviar.

X