Va quedar clar des del primer moment: Hansi Flick confia en Marc Bernal. El va veure entrenar quan molts dels seus companys encara eren de vacances o als Jocs Olímpics, el va veure jugar amb solvència —més de la que se li suposa a un noi de 17 anys— a la gira nord-americana davant dels grans d’Europa, i el va descobrir formar un doble pivot amb Marc Casadó, que ja és una de les apostes clares d’aquest Barça, un Barça bolcat —ni que sigui per una imperiosa necessitat econòmica— en els jugadors de la Masia.
I, a la primera ocasió, en el primer minut del primer partit de Lliga, el nou tècnic blaugrana ho ha demostrat: Marc Bernal s’ha guanyat la seva confiança.
A València, acompanyat de tota la família, Bernal ha fet història. És el primer futbolista de Berga i del Berguedà que juga un partit oficial amb el Barça, en gairebé un segle i quart de barcelonisme.
S’encarregaven de recordar-ho, en blanc i vermell, el seus companys del CE Berga, l’equip que el va veure debutar amb només 4 anys.
D’aquest dissabte, en queda el marcador final: un 1-2 en un camp difícil, tres punts per al Barça, i la certesa que a Lewandowski encara no se li han acabat les piles.
Però també en queden molts dubtes: com navegarà el Barça pel que queda de Lliga, com construirà una plantilla completa i solvent, com suplirà les mancances econòmiques.
Grans xifres de Marc Bernal en el seu debut
Vingui el que vingui, ningú no podrà dir que l’estrena de Marc Bernal en un partit oficial no ha estat rodona: només 5 pèrdues en 61 accions, 49 de 52 passades correctes —4 de 4 en les llargues—, 6 de 9 en els duels individuals, i 3 recuperacions.
No sembla que se li pugui demanar gaire més a un debutant de 17 anys, 2 mesos i 21 dies. Flick ha estat clar i contudent a la roda de premsa: «Marc Bernal ha fet un molt bon partit«, ha dit.

Somni complert
Fa tot just un mes, en una entrevista a l’Aquí Berguedà, Bernal deia: «Si he de fer una carta als Reis, demano debutar al primer equip i fer-m’hi un lloc. És el somni que sempre he tingut”.
Ahir, després del partit, escrivia al seu compte d’Instagram: «Després d’11 anys al club de la meva vida, el meu somni s’ha fet realitat«.

Bernal, Lamine i Cubarsí, els tres diamants
Sembla impossible, perquè només té 17 anys, però, efectivament, Marc Bernal ja fa 11 anys que vesteix la samarreta del Barça. Després del CE Berga i d’un pas fugaç pel Gimnàstic de Manresa, va entrar al FC Barcelona, on ha crescut com a futbolista i com a persona.
La Lliga ho recordava aquest dissabte al seu compte oficial a X, amb una foto memorable, la dels tres «joves diamants» del Barça: Marc Bernal, Lamine Yamal i Pau Cubarsí. Són els tres sagals de 17 anys amb qui ahir el Barça es va plantar a València. Fa quatre dies eren nens i avui ja són història viva del Barça.





