Escenari fragmentat al Consell Comarcal del Berguedà per als propers quatre anys. Junts per Catalunya conserva la condició de força amb més presència que ja tenia el PDeCAT, però perd pes. Passa a tenir 7 dels 19 consellers, després de recollir gairebé 7.000 vots en tota la comarca (31,79%). Esquerra es queda amb 6, malgrat ser la força que més candidatures aportava arreu de la comarca.
La majoria està als 10 regidors i, en aquest escenari, les altres tres formacions que conformaran el Ple poden ser determinants. La CUP guanya presència amb l’augment de vots a Berga i l’alcaldia aconseguida a Olvan: passa de 2 a 3 consellers i s’erigeix com la tercera força comarcal.
Les agrupacions d’electors s’han unit per poder tenir representació al ple del Consell Comarcal i irrompen amb força. Les alcaldies a Avià, Borredà o la Nou els permeten aconseguir dues conselleries. I finalment el PSC conserva pels pèls la representació al Consell: passa de dos a un conseller. Els socialistes han pagat la pèrdua de Borredà i la davallada a Bagà.
Pactes a la vista
Tal com ja ha passat aquest mandat, caldran pactes de govern per sumar majoria. Aquests quatre anys el PDeCAT, Demòcrates i PSC van aliar-se per governar sense problemes. Aquesta vegada l’aliança no suma i probablement hi haurà nous actors al govern.
Les combinacions que sumarien majoria són aquestes:
JxCAT + ERC (7+6)
JxCAT + CUP (7+3)
JxCAT + AE + PSC (7+2+1)
ERC + CUP + AE (6+3+2)
ERC + CUP + PSC (6+3+1)