Una estació a la Font del Ros i un baixador a la rasa dels Molins, la proposta “de consens” de BeGI per desencallar l’estació

Els independents insisteixen amb la seva idea inicial (que l'estació principal sigui a la Font del Ros), però plantegen un baixador de menor dimensió a la rasa dels Molins per convèncer els altres grups

Nova proposta per a l’estació d’autobusos de Berga. Aquesta vegada qui la fa és el grup municipal de Berga Grup Independent i la presenten com “una opció de consens” per encaixar els arguments de tots els grups i per desencallar el projecte. BeGI insisteix amb la seva idea que l’estació de busos sigui a la Font del Ros i que es recuperi el projecte que es va enllestir l’any 2016, però ara —i per intentar convèncer els altres grups— hi afegeix un baixador complementari a la rasa dels Molins.

Vuit mesos a l’expectativa, sense resultats

BeGI ha presentat als mitjans aquesta proposta després de diverses reunions amb l’equip de govern i davant el fet que l’equip de govern no hagi avançat fases per fer l’estació (ni a un lloc ni a l’altre) d’ençà de les eleccions. “A la campanya ens van dir que la licitarien l’endemà de les eleccions i han passat vuit mesos”, ha dit el regidor Lluís Minoves.

En aquests mesos, BeGI ha comprovat des de dins de l’Ajuntament els xocs d’arguments entre grups municipals i la distància entre les propostes que fan uns i altres. També han parlat amb fonts del Departament de Territori i estan convençuts que “l’única manera de desencallar l’estació és que anem tots a l’una”. I per això presenten una proposta que, d’una banda, manté el que han defensat des que es van constituir com a agrupació d’electors (l’estació a la Font del Ros), però que també cedeix per intentar convèncer els partits de govern (amb un baixador a la rasa).

La portaveu del grup, Judit Vinyes, també ha recordat que els altres dos grups de l’oposició tampoc veuen amb bons ulls l’estació a la rasa dels Molins, de manera que l’alternativa de la Font del Ros podria sumar-los. El PSC fa temps que s’hi oposa per diversos motius, entre els quals que hi imagina un gran espai verd, que no està ben connectat amb la C-16, que els carrers que hi porten no estan preparats i que no hi ha consens veïnal. Per la seva banda, Junts ha defensat darrerament que estaria obert a permetre l’estació a la rasa, sempre que el projecte vagi lligat a un nou vial que connecti la infraestructura directament amb la C-16.

Una solució a mig camí

BeGI creu que la solució que plantegen queda a mig camí de totes les propostes i podria generar el consens que reclamen des de Territori. De fet, un escull que ja han superat és el dels veïns de la rasa dels Molins, a qui ja han presentat el projecte i l’han vist amb bons ulls. Un altre argument que els independents volen utilitzar per convèncer la resta de l’oposició és que fins i tot s’han avingut a negociar amb el govern: “Els dos grups que estem més oposats en aquesta qüestió (CUP i BeGI) ens hem reunit per trobar una solució”.

A la Font del Ros hi hauria espai per a set autobusos i també per a taxis. També hi hauria un punt d’informació i serveis. Seria l’estació central i el lloc on la majoria d’autobusos que arriben i surten de la ciutat farien parada. Tot plegat, però, es complementaria amb el baixador de la rasa dels Molins, que tindria parada pel bus urbà i també espai per a dos busos més. També hi hauria lloc per a taxis i lavabos que podrien aprofitar els usuaris del parc.

La principal novetat d’aquest nou baixador respecte al projecte d’estació a la rasa dels Molins és que la proposta de BeGI només ocuparia una banda del Pere III, la cara sud. L’espai necessari seria molt menor i defensen que és “la via més ràpida per arribar al consens i tenir l’estació”. I conclouen: “Si la podem tenir d’aquí a uns mesos, millor que d’aquí a uns anys”.

El cost, assumible

A banda, el cost és viable, segons defensen. El projecte a la Font del Ros del 2016 rondava 1,6 milions d’euros, mentre que el de la rasa dels Molins de l’any passat, se n’anava als 3,8 M. BeGI recalca, això sí, que caldria actualitzar els preus del projecte del 2016, però creuen que, així i tot, la seva proposta és assumible. Al preu de l’estació central a la Font del Ros, s’hi hauria de sumar uns 600.000 euros que calculen que costaria el baixador complementari.

Tot plegat ja ho han presentat a l’equip de govern i a l’associació de veïns de la Rasa dels Molins. En els pròxims dies també ho presentaran a la resta de grups de l’oposició perquè hi diguin la seva, i també ho ensenyaran als veïns de la Font del Ros. “L’únic que volem és que es desencalli”, insisteixen.