La Generalitat preveu iniciar la millora de la C-26 entre Montmajor i Pegueroles aquest 2024

És el tram que connecta l'accés al nucli de Montmajor i l'enllaç amb la futura variant que evitarà els revolts de Navès. El Departament de Territori assegura que té el projecte "molt avançat": "Començarem ja".

Trencant de la C-26 per accedir a Montmajor. A.G.

Les primeres millores a la C-26 entre Berga i Solsona podrien arribar aquest mateix any. Representants del Departament de Territori de la Generalitat han explicat aquest dimarts al matí des de Sagàs que el projecte per a un dels trams de la carretera està “molt avançat” i confien poder-lo licitar en els pròxims mesos. Es tracta del tram entre Montmajor i Pegueroles, que connecta l’accés al nucli de Montmajor i l’enllaç amb la futura variant de Pegueroles a Navès.

“Bàsicament eixamplarem una mica, farem una carretera una mica més endreçada, més recta, i la prepararem per quan arribi la connexió de Navès”, ha explicat el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat. I ha deixat clar que “és el tram que tenim més avançat i el que començarem ja”, tot i que ha matisat que “quan els veïns ho notaran de debò és quan comencem a actuar entre Montmajor i Avià“.

Aquest altre tram no està tan avançat, però seria el següent en el calendari. “També està molt avançat, estem intentant tancar-ne els últims serrells amb els municipis per on passa la carretera. Creiem que podrem tancar el projecte definitiu el 2024 i, a partir d’aquí, estudiar com ho podem calendaritzar”, ha apuntat Prat.

Molt més verdes estan les millores entre Avià i Berga. Prat ha recordat que l’estudi informatiu inicial “no encaixava amb les necessitats traslladades per l’Ajuntament d’Avià”. I per això ara se n’ha encarregat un de nou per analitzar les possibilitats de millora del tram de menys de tres quilòmetres que connecta Avià a la capital de comarca.

La variant de Navès, al forn

El Govern va més tard del previst, però avança. Aquest gener s’ha encarregat l’actualització del projecte i també la declaració d’impacte ambiental, ja que l’anterior ha caducat.

Els redactors del projecte hauran de dissenyar la futura carretera principal, que tindrà uns 13 quilòmetres de longitud i que convertirà l’actual tram de revolts entre Montmajor i Navès en una via secundària. El govern preveu destinar 21 milions d’euros a l’actuació i, ja d’entrada, destina més de 300.000 euros a l’encàrrec de la redacció del projecte.

La redacció del projecte es preveu que duri uns deu mesos. Per tant, no serà fins a finals d’any, que el Departament de Territori tindrà el projecte sobre la taula.