L’Ajuntament de Berga planteja convertir la carretera del castell en una via de sentit únic

El sentit de la circulació seria d'est a oest i el canvi aniria de bracet amb una millora a la via que connecta la carretera de Sant Llorenç amb el polígon de la Valldan. Tot plegat, per evitar haver de fer una variant nova al polígon.

Traçat Sentit Únic Carretera Castell Sant Ferran
L'Ajuntament proposa que la carretera del castell vagi d'est a oest, de la C-16 cap a Sant Llorenç de Morunys

L’Ajuntament de Berga ha plantejat al departament de Territori transformar la carretera del Castell de Sant Ferran en una via de sentit únic que permeti als vehicles que venen de la C-16 connectar amb la carretera que porta a Sant Llorenç. El sentit de la circulació serà d’est a oest, és a dir, que la carretera s’agafaria a l’altura de La Cabana en direcció al trencant per anar al santuari de Queralt.

La reconversió aniria de bracet amb una millora de la via que connecta la carretera de Sant Llorenç amb el polígon de la Valldan. Així ho va plantejar al departament fa unes setmanes el regidor del Polígon Industrial, Moisès Masanas, en la darrera trobada per a la millora de la carretera entre Sant Llorenç i Berga.

L'Ajuntament vol que la Generalitat millori la carretera que va des de la carretera de Sant Llorenç fins al polígon de la Valldan, i que el travessa, fins a la C-26
L’Ajuntament vol que la Generalitat millori la carretera que va des de la carretera de Sant Llorenç fins al polígon de la Valldan, i que el travessa, fins a la C-26

Segons ha pogut confirmar l’Aquí Berguedà, la proposta de la capital del Berguedà pretén centrar esforços a millorar els vials actuals, en lloc de fer-ne un de nou, una idea que la Generalitat ha sotmès a estudi per analitzar-ne la viabilitat.

La proposta menys agressiva per a l’entorn

L’Ajuntament de Berga defensa que convertir la carretera del castell en una via de sentit únic ja milloraria exponencialment la seguretat. I també sosté que el polígon és capaç d’absorbir el trànsit de vehicles que venen de Capolat i volen agafar la C-16, o viceversa. Això sí, reconeix que calen millores a la carretera.

Moisès Masanas ha defensat a l’Aquí Berguedà que la proposta és la menys agressiva amb l’entorn i soluciona les problemàtiques actuals: “Si vens de Capolat i vols anar a la C-16, podries baixar pel polígon; i si vols entrar a Berga, podries fer-ho pels Pedregals”. Masanas, a més, afegeix que “el vial nou no cal” i que “tot i que sempre hi ha algun veí que pot sortir-ne perjudicat, és una idea que creiem que beneficia la majoria de la gent que circula a la zona”.